torstai 12. maaliskuuta 2009

Haastattelu ja nuha avec Les Fafinettes

Huoh, onpa ollut pitkä ja väsyttävä päivä! En saanut nukuttua, ensinnäkin muhun iski eilen illalla aivan käsittämätön nuha ihan yhtäkkiä (joten Tuomon keikka jäi väliin) ja toiseksi aloitin lukemaan Twilight-kirjaa jota en vaan pystynyt lopettamaan. Aamulla heräsin väsyneenä ennen yhtätoista ja luin lisää Twilightiä.

Yhdeltä mulla oli tapaaminen Jyväskylän ylioppilaslehden haastattelua varten. Treffasin toimittajan ja kuvaajan Kampin uudessa Memphiksessä ja söimme lounaat jutustelun lomassa. Haastattelu tulee juttusarjaan, jossa esitellään tahollaan menestyneitä Jyväskylän yliopiston opiskelijoita. Aika hauskaa, että mua pyydettiin tuohon mukaan, sillä olen tosiaan tähän mennessä tehnyt muistaakseni viisi opintopistettä Jyväskylän yliopistossa kemialla. Toisaalta, mistä sitä tietää mitä elämä tuo tullessaan, ehkä musta vielä tulee kemisti ;) Haastattelun lopuksi otettiin muutamia tosi casual kuvia Lasipalatsin kulmalla, ja päädyimme vielä kävelemään samaa matkaa Iso Roballe sillä pojat halusivat kenkäostoksille Popoihin.


Valitettavasti mulla ei ole päivästä mitään järkevää kuvamateriaalia enkä aio itsestäni postata mitään punasilmäräkänenäkuvia tänne :D Mutta visuaalista sisältöä on tarjolla anyway, sillä nyt on hyvä sauma esitellä tuorein tyyli-inspiraationi:
Les Fafinettes!
Fafinettes ovat ranskalaisen katutaiteilija Fafin luomia hahmoja: nöpönenäisiä, nukkemaisia, hieman liian nuoren näköisiä tyttölapsia poseeraamassa viettelevästi. Fafinettes ovat koristaneet muun muassa Adidaksen ja MACin tuotteita. Nämä hahmot eivät ole mikään upouusi juttu, mulla on muistaakseni vuonna 2006 ostetut Adidaksen keltaiset ProModel Sleekit joissa on Fafinettes-tyttöjä. Mutta vasta lähiaikoina olen kiinnittänyt huomiota kuinka ihanan pin up -maisia ja ilkikurisia hahmoista on tullut, ja ennen kaikkea kuinka street ja naisellinen Fafinettesien tyyli on! En ole ennen saanut varsinaisesti tyylimielessä hirveästi irti sarjakuvista tai piirroshahmoista, ehkä Fafinettes'n viehätys perustuu siihen, että ne ovat alunperin "kotoisin kadulta" ja katutaidetta naisen näkökulmasta. Fafi maalasi jo yli vuosikymmen sitten graffiteja eteläisessä Ranskassa ja hänen teoksissaan oli alusta asti tyttöhahmoja.

Käärityt farkkushortsit, sneakerit ja überavonaiseksi jätetty ruutupaita, täydellinen asu kesäfestareille!





Hahah tää on jostain syystä niin mua, korkeavyötäröiset shortsit, lippis ja kasari doorknockerkorvikset. Voisin jopa kuvitella käyttäväni korkeavartisia urheilusukkia :D


PINKKI baseballtakki, isot korvikset ja aurinkolasit. Pistetään korvan taakse kevätaurinkoa odotellessa :)



Tää on mun lemppari, baseballtakki ja vaaleat pillifarkut. Tekis mieli leikata otsis, noiden hahmojen fledat on niin suloisia! Mainitsinko jo muuten että tykkään baseballtakeista :D

Lisätietoa ja nämä kuvat löytyvät osoitteesta http://www.fafi.net/.





Nyt aion jatkaa lukemista, sain jo ensimmäisen Twilight kirjan luettua ja aloitan sarjan toisen osan, New Moon! Toivottavasti osaan tänään lopettaa ajoissa, sillä huomenna olen menossa aamupäivällä kampaajalle sunnuntain hiusnäytöstä varten! G'night!

1 kommentti:

  1. hih, mä luin vähän aikaa sitten tän jutun :) tykkäsin!

    VastaaPoista